İzle diye aşırı baskı gördüğüm diziyi nihayet izledim ^^



Because this is my first life konusu

Başka sitelerden başka başka konular okuyabilirsiniz ama ben size dizinin direk ana temasından bahsedeceğim: 


Görücü usulü evlendiğin adama zamanla aşık olmak :D

Bana bu diziyi mutlaka izle diyenlerin, neden sevdiğini aslında ana tema özetliyor. 

Because this is my first life dizi yorumu ;
  • Dizi romantik komedi olmasının yanı sıra tam bir slice of life! Evlilik üzerine tespitleriyle, gerçekçi ilişkileriyle kitap okur gibi izlediğim bir dizi oldu.
  • Klişelerden uzaktı, mükemmel erkek karakteri olmaması, böyle realist bir tip ve bu tipin son dakikaya kadar değişmemesi diziyi farklı bir kategoriye taşıdı.
  • Bolca 30 yaş depresyonuna değinildi. Bu açıdan 25 yaş üstünün daha da çok seveceği bir diziydi.
  • Tek bir çift üzerine dizi dönmüyordu, her çiftin hikayesi ayrı ayrı güzel ve izlenesiydi.
  • İçi boş bir çerezlik romantik komedi değildi, sağlam yazılmış karakterleriyle sevdiğim bir dizi oldu.
Not: Dizi hakkındaki izlemeyenlere fikir vermesi açısından bu dizi ile ilgili anketi,  ve yine 2017'nin en iyi dizileri anketini cevaplarsanız çok sevinirim. Eğer mobilden giriyorsanız anket en aşağıda, masaüstünden giriyorsanız sağ tarafta olacaktır...

Edit: Anket sonucu: 



Yasal Uyarı: Buradan sonrası yüksek dozda spoiler içerir.

Biraz sondan başlamış olacağım ama benim için dizinin anlam ve önemi şu iki replikte gizliydi. Dizi çok kötü olsaydı bile -ki çok sevdim- şu iki replik için bile iyi ki izlemişim derdim. 


Bu ve



Bu;


Bu güzel kıza Playfull Kiss'te de böyle bir imaj çizmişlerdi. Çok seven!



Salak aşık halleri ile ağzından sular akıyordu, Allah'ım sana geliyorum, aşık olduğu adam da similik***, şapşalın teki. Ahaha!
Ama kızımız çok güzel sevdi, çok!
***Uyuşuk, çekingen, ağır davramşlı kimse
Hayır, bu similik bir de güya eski sevgilisini okurken hamile bırakmış. Aahah :D



Hani tamam, saç kesimi değiştikten sonra huyunu örtecek kadar yüksek kalitede bir görüntüye ulaşmış olabilir. 😀



Ji Ho ile alakalı;

Artık savunma oyuncusu olmayacağım, forvet olacağım çıkışı,
Kimchi yapmaya gittiklerinde kocasına içki iç diye baskı yapan amcayı azarlayışı,



Balon patlatamayan kocasının imdadına yetişmesi,
bir de torbaları hep onun taşıması :) 


unutamadığım kısımlardı.

Siz ne düşündünüz bilmiyorum ama ben See Hee'nin gerçekçiliğine bayıldım.
Mesela şöyle;



ya da şöyle;


Kedilerle ilgili düşüncelerinde ise kendimi gördüm.

bu sahnede Ji Ho'nun See He'nin elini tutma çabaları da karnıma ağrılar girdirdi. 😂

Birkaç yıl sonra -sanırım- ben; 😏


Evlenme teklifi bana Jealousy Incarnate dizisini hatırlatmadı değil, spontane ve alakasız...


Zamanınız varsa ahahah!


Sonra tabii her kadın gibi sığınacak bir liman arayan kızımız zamanınız varsa diye başlayarak evlilik teklifinde bulunan Oppasına aşık olmaya başladı. Ahaha!


Tabii sonrasında bu gerçekçi adamım içinde bir kılıbık çıktı ki şaşkın kaldım.




Because this is my first life hakkında söyleyeceklerim;
  • İlk bölüm itibarıyla neokerteksi benzetmesine bayıldım,
  • Kızın değil de See Hee'nin odasının kapısını kitlemesine,
  • See Hee'nin Ji Ho'nun horlamasını apartmanda tadilat sanması,
  • Ji Ho'nun aile ziyaretinde See Hee'yi yere düşürüvermesi,
  • See Hee'nin babasına ise Oppamı seviyorum demesi,
  • tokalaşarak poz verdikleri düğün fotoğrafı,
  • Ji Ho kediye isim verince, aramıza mesafe koyalım dediğinde ertesi gün Se Hee'ye kahvaltı vermemesi,
  • Kafedeki yakışıklının Se Hee ve arkadaşları kafeye geldiğinde ona ev fakiri diye dokundurma yapması,
  • See Hee'nin motora zarar vermemek için kendini feda etmesi,
çok güldüğüm yerlerdi.
  • See Hee'nin Kafedeki yakışıklının motorunu devirmesi, bir daha Ji Ho'yu eve bırakma demesi (Kafedeki yakışıklı elinde ingiliz anahtarı gelirken aman tam Türk filmine bağladılar diyecekken neyse ki hakkındaki her şey yalan çıktı) 
  • Okyanusta olanlar,
  • Yoon Bo Mi'nin direk dansçısı çıkması,
sevdiğim sahnelerdi.

Yan karakterlere gelirsem;

Ma Sang-Goo ile Soo Ji'nin ilişkilerine bayıldım. Aslında tam olarak Ma Sang-Goo'ya bayıldım. Hele platonik aşkından dolayı ağlaması, ağlayacak kadar aşık olması efsaneydi.

En sonunda da Soo Jin'in kendi işini kurup Başkan'dan daha zengin olması hoş bir ayrıntı olmuştu.

Ho-Rang ile Won Seok aşkı olmasa da olurdu, ama karakter olarak Ho Rang'ı çok sevdim. Hele lisedeyken 3 kızın kavgası sonucunda sadece onun dayak yemesi, öğretmenlerin kafasına kafasına vurması trajikomikti. Ho Rang ile diğer sevdiğim sahne ise kafede arkadaşlarına evlendiğini açıkladığı sahneydi, çok şekerlerdi.


Güneşe siper olma klişesinin yalnız versiyonu bir kez daha izledik.


Kendi güneşini kendi kapayan bir zavallıyı Twenty Again dizisinde izlemiştik.


Bir diğer klişe de kore sauna sahnesini de eklemişlerdi.



because this is my first life final kısmına gelirsem;
Ji Ho'nun durup dururken kocasından yarılmayı aklına koyması, ortadan kaybolması falan saçma ve gereksizdi. Hadi affettik :D

Benim söyleyeceklerim bu kadar! Sizin yorumlarınızı dört gözle bekliyorum.

Not: Dizi hakkındaki izlemeyenlere fikir vermesi açısından bu dizi ile ilgili anketi,  ve yine 2017'nin en iyi dizileri anketini cevaplarsanız çok sevinirim. Eğer mobilden giriyorsanız anket en aşağıda, masaüstünden giriyorsanız sağ tarafta olacaktır...