Sagalassos Antik Kent Turu Blog

Dün bahsettiğim İslami tur deneyimim hakkındaki diğer detaylara değineceğim.

Tur bir gece iki gündüz idi. Çarşamba gecesi yola çıktık.

3.30
Sabah namazı için mola verdik.

6.00
Salda Gölünde idik. Öncelikle göle nazır tek otel olan Hotel Lago Di Salda'da açık büfe kahvaltı yaptık. Kahvaltı çok güzeldi diyemem ama manzara efsaneydi.

8.00
Salda Gölü'nün o fotoğraflara konu olan beyaz kumuna ayağımızı değdirdik. Haşemalarımızı giydik. Bolca fotoğraf çekindik. Ama hava kapalıydı ve bu yüzden o mavinin 7 tonunu görmek mümkün olmadı. Yetmezmiş gibi daha dönüş vaktine çok varken yağmur bastırdı ve otobüse kaçıştık.

10.00
Evvela Burdur'da Sagalassos antik kentinden çıkarılan heykellerin sergilendiği müzeyi ziyaret ettik. Biz antik yunan heykelleri ile eğlenirken ve taşlar (!) :) yanında fotoğraf çektirirken etrafımıza bir baktık kimseler yok. Hahah! Tur kafilesindeki herkes rehberler de dahil olmak üzere bizi içeride unutup gitmişlerdi. Hayır, sonrasında nereye gidileceğini de bilmiyoruz. İllaki rehber söylemiştir ama biz kudurukluk yaparken bazen programı dinlemeyi unutuyorduk. 😇

Yani Romalı memur heykeli bulmuşuz nasıl eğlenmeyelim ama değil mi?
Neyse aradık rehberi, yerlerini bulduk. Ulu Cami'de namaz kılmaya geçtiklerini sonrasında öğle yemeği yeneceğini öğrendik. Abdestlerimizi tazeledik, Ulu Cami'de namazımızı kıldık. Öğle yemekleri tura dahil değildi, not olarak bunu da ekleyim.

Burdur'un ceviz ezmesi meşhur, dediler. Daha önce babam getirdiği için aşina olduğum sevdiğim bir tattı. Ensar kuru yemişin ceviz ezmesi en güzeli diyen rehberimizin verdiği tüyoyu değerlendirdik. Bir de Burdur'un Haşhaş'ını tavsiye etmişlerdi, aldık.

16.00
Sagalassos antik kentine geçtik. Antalya'da da antik kentleri gezdim. Kıbrıs'ta da birçok antik kent var ama sanırım en çok etkilendiğim yer burasıydı. Hala akan bir çeşmesi var desem neden bu kadar çok etkilendiğim gayet net anlaşılır sanırım. Sagalassos Çeşmesi 2000 bin yıldır akan bir çeşme! Hala rüya gibi geliyor...

Bir köşesine oturup Romalı yakışıklıların ruhlarına karşı poğaçalarımızı kaldırdık. Hahah :D Biz böyle oyalanırken yağmur bastırmasın mı? Ama bu sefer sabahkinden de beter. Tepeden otobüse inene kadar sucuk olduk. Romalı yakışıklı erkek 😂avındayken olduk mu sucuk, gitti mi karizma! Neyse ki buradan otele geçtik.

Şunu da not olarak geçeyim; sagalassos antik kenti giriş ücreti 2018 yılı itibarıyla 5 liraydı.

19.00
Otele indik. Hilton Garden inn Isparta'da kaldık. Odaya çıkıp hemen birer duş alıp ikindi namazlarımızı da odada kıldık.

20.00
Yemeğe indik. Yemek fix menüydü. İşte bu kısım biraz sıkıntılıydı zira yemekte tavuk vardı. İslami bir turda tavuk çıkması çok sinirlendiren bir durum oldu. Zira İslami hassasiyetleri olan birçok kişi (inşallah) dışarıda tavuk yemiyor. Bu hususa dikkat edilseydi şahane olurdu.

Bu saatten sonrasında serbesttik. Lobide kudurmaya devam ederek herkese rahatsızlık verdikten sonra uyumak üzere odaya çıktık ama odada epey korktuğumuzu söylemeliyim, biri bizi aşırı ses yaptığımız için otelden kovacak diye.

Cuma Günü

Gece namaza telefonla uyandırıldık.

06.00 08.00
Kahvaltı yaptık. Kahvaltı açık büfeydi, ortalama diyebilirim. Tabii biz kahvaltı keyfini biraz uzatarak otobüse geç kaldık. Geç kalanların ceza olarak para ödediği bir sistem oluşturmuşlar, iyi fikir, sonrasında bu paralarla kafileye bir şeyler ısmarlanıyormuş. Tıpış tıpış cezamızı çektik.

08.30
Eğirdir Gölü'nün tam karşısındaki dağın tepesine çıkarak seyir terasında çaylarımızı içip şahane manzarayı izledik.

Yani benim gözüm suya doğmuş ama objektif olarak hakikaten manzara güzeldi. Bolca fotoğraf çekildikten sonra çaylarımızı içip keyif yaptık.

10.30
Eğirdir gölü üzerindeki Yeşilada'ya geçtik. Burada teyzeler ve rehber ne yaptılar bilmiyorum zira biz ayaklarımızı göle sokacağız diye yine turun gerisine düştük.

Göl efsaneydi. Diyecek sözüm yok. Kuğu ve ördeklerin peşi sıra yürümek, inanılmazdı.

11.30
Teyzeler alışverişe dalınca biz de Dündar Bey Medresesi ve Hızır Bey Camisini ziyaret ettik ve duha namazımızı burada kıldık.

Buradan da Isparta şehir merkezine doğru yola çıktık.
Sonraki durak Lavanta Bahçeleri.
Yarın devam edeceğim.

Yorum Gönder

14 Yorumlar

1. Ne güzel geçmiş. Kıskandım mı ne.. :)

1. Bebeklerin biraz daha büyüsün hepsini yaparsın ^^

Sil
  2. Yazılarını özlemişim nabrut, tur seyahatlerını severim , kendi kendine gidince koşturma telaş olmasa da bir çok bilgiyi kaçırıyorsun. En son Endülüs e turla gıtmıştık, çok iyiydi. Defiğin gibi bir şehirde sadece 1 cami varmış onu bizim bulmamız mümkün değil ama islami turla olunca hiç düşünmüyordun böyle şeyler, yalnız benim bu yazıdaki altı çizilecek cümlen Duha namazını kaçırmamanız. Tebrikler😊

1. Canımsın ^^
      Evet kafanın rahat olması bir gezi için çok önemli bence de :)
      Tebrikini geri al bence. Düzenli kılabiliyor değiliz ama işte kılabildiğimiz kadar :/ Allah kabul etsin.

Sil
  3. http://pudrasekerim.blogspot.com/2018/07/aglasun-sagalassos.html Benimde sagalassos ile ilgili bir gezi yazım var. Mayıs ayında gittik Salda, Burdur ve gül bahçelerine.Gerçekten görülesi yerler.Yağmura yakalanmanız fena olmuş.Bizim şansımıza hava bahar olmasına rağmen çok güzeldi.

Yanıtlar
    1. Ne güzel :) Çok şanlsıymışsınız.
      Okudum yazınızı da. Ellerinize sağlık

Sil
  4. Hangi İslami turla gittiniz ve deneyiminiz yada tavsiye edeceğiniz tur şirketleri nelerdir

Yanıtlar
    1. şurada yani bir önceki yazıda https://www.nabrut.com/2018/08/islami-turlar-ankara.html
      bilgi verdim :)

Sil
  5. aaa ne tesadüf ben de geçtiğimiz hafta sonu salda gölü, sagalassos ve lavanta köyü turuna gittim. aynen 1 gece 2 günlük turdu. gerçekten gittiğim görseli en mükemmel olan gezilerden birisiydi çok mutlu döndüm eve. umarım sen de çok mutlu olmuşsunudur^^

1. Aaaa hakikaten güzel tesadüf ^^
      Ben Kıbrıs'ta denize doymuşum sanırım :) görsel açıdan bir tatmin yaşamadım ama arkadaşlarımla çok eğlendim :)

Sil
  6. Ah keşke biraz daha bekleyip şu yazıyı okuduktan sonra gitseydim oralara kaçırdığım birkaç yer olmuş :( Neyse bir sonraki gezide Nabrut'un izindeyim diyerek gezdiğin yerleri gezeceğim :))

1. Estağfurullah :)
      Olsun başka zaman eksiklerini tamamlarsın inşallah

Sil
  7. Gözlerim doldu... Sizde ki gerçekler bizde ki derin hayallere yine bir sebeb... Farklı karelerdeyim şu satırlarda... Özlemişim... Hiç görmesem de . . .