İçimde Kaldı

''Çocukluğumda içimde kalanlar'' başlığı ile bir yazı yazmaya başlasam, o kadar uzun bir liste olur ki.
Çünkü çocukken meraklı ve her şeyi öğrenip yapma isteği ile doluydum.
Şıpsevdi!
O yüzden geçenlerde aklıma gelen ''içimde kalmışlıkla'' başlayacağım.
Korkmayın, tüm listem ile sizin içinizi şişirmeye niyetim yok.

İlkokula giderken anneme aylarca yalvardım. 
''Beni folklor kursuna yazdır.''

Hep fıkır fıkır bir çocuktum, kapı gıcırtısına bile kalça kıvıran.
Okulun son günleri eğlence yapılır, biri teyip getirirdi.
Mezdeke veya Angaram'ın güzel oyun havalarını çalar, ilk sahaya çıkıp, etrafı galeyana getiren ben olurdum.
Çok yatkındım.
Benim mutaassıp ve bu kadar yobaz bir kız olacağım kimin aklına gelirdi.
Hahay!


İşte ben böyle şıkır şıkır, fıkır fıkır hopa şinanay yapayım diye kursa gitme isteğimi anneme dile getirdim ama Osmanlı kadını denilen tipin, son yüzyıl temsilcisi olan annem ''hayır,''dedi.
Bitti.
Hayır dediyse hayırdı.
O kadar.

İçimde kaldı.
Genelde her çocuk bir dönem bale kursuna gitme hayali kurmuştur. Ama bale bana göre değildi, çirkin ördek yavrusu olup kuğu gibi süzülemeyeceğimi görecek kadar realist bir çocuktum.

''Niye yollamadın,'' dedim dün, sordum anneme.
Dansöz olurum diye korkmuş. Güldü ama bunun altında bir ciddiyet barındırdığını düşünmüyor değilim.

Not:Bu bir mimdi. Eskaymak bana sormuş, senin çocukluğunda eksikliğini hissettiğin şey neydi, demişti.
Not:Sizin çocukluğunuzda içinizde kalan ilginç şeyler var mı?
İçimde Kaldı İçimde Kaldı Reviewed by Nabrut Fıdıllıoğlu on 10:00:00 Rating: 5

43 yorum :

  1. dayımın kızı gibi folklor ha :) o da senin gibi gitmek istedi ama köyde yaşadığımızdan gidemedi :)
    benim içimde kalan bişey yok.. valla yok :) varsa da hatırlamıyorumdur :)

    YanıtlaSil
  2. Benimde Ailem mutassıptı 90 larda büyümüş bir çocuk olarak o zamanın şartlarında çok şey içimde kaldı ama en büyük ukde saz çalmakdı.saz kursuna gitmeyi çok istedim bir ihl öğrencisi olarak tabi ki ailem izin vermedi ama esas ironik olan beni göndermedikleri için kendi kendime and içtim kardeşlerim isterse onları ben göndericem diye erken yaşta çalışmaya başladım benden 3 yaş küçük erkek kardeşim gitar almak istedi olsun saz olmasa da onun içinde kalmasın dedim parasını verdim gitar aldı kursuna gitti ve daha ilginci o zamanlar buna karşı koyan babam 40 yaşından sonra kendine bir saz alıp ders aldı o sazla bende çalmaya çalıştım ama ya hevesim kaçtı yada gerçekten kabiliyetim yokmuş olmadı onların da hevesi erken söndü şuan evimizde 2 saz bir gitardan oluşan müzikal aletlerimiz bir kenarda süs olarak duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah çok güldüm. ebveynler belli bir yaştan sonra çok daha relax olup tabularını yıkıyorlar siz gibi. kendimizden biliyorum :D

      Sil
  3. İlkokullarda genellikle birinci ikinci sınıfa giden minikler kardeş gibidirler ya. Folklor için kıyafet değişimini bir salonda yaparları. hatat kızlı erkekli çocuklar aynı yerde soyunur giyinirlerdi. Cumhuriyet zihniyetinin bakışaçısı buydu. Bu yüzden folklöre yazılan bir çok minik kız bu etkinliklerden kaçınhmıştır.

    YanıtlaSil
  4. Çocukluğumuzda bir öğretmenimiz vardı, sırayla hafta sonları İstiklal marşı okutulurken birinci sınıfa giden minik çocuklara göndere bayrak çektirtirdi. Milli hassasiyet oluşması için. Benim sıram geldiği gün ben hastalanmıştım. okulda olmadığım için bu milli hassasiyeti bi zatihi yaşamak isterdim. Bu içimde ukde olarak kalmıştır. Ama şimdi evimde onaltı metrekarelik bir albayrak bulunuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha o yaşlarda bu hassasiyetlere sahip bir çocuk için ne derler adam aolacak çocuk değil mi?

      Sil
  5. vay be ben de aklıma getirmezdim senin bu düşüncelerini
    ben kısa bi süre eğitim almıştım çok şey kaybetmiş sayılmazsın bence
    ama işte insanın içinde kalması kötü gerçekten
    cidden kız çocukları bale yapmayı sever mi ya?
    ve ben
    içimde kalan en büyük şey bi bez bebekti
    uzun bacaklı olanlardan
    adı safinazdı herhalde
    ne bileyim o zamanlar herkesde vardı bunlardan bir benim olmayınca üzülüp istemiştim de annem pahalı diye kendi bi bez bebek yapmıştı
    yerini tutmadı tabi
    şimdi ayıcığım bile var
    ama o pembe saçlı uzun bacaklı safinazı bulamadım henüz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bez bebek :) şahaneymiş. umarım en kısa zamanda o bebeği karşında bulursun aynısına benzyen :D

      Sil
  6. Anneler çok ileri görüşlü oluyor;)

    YanıtlaSil
  7. Ahaa folklor içimde kanayan yaram. Ben folklor grubundan atılmış bir insan olarak konuşuyorum bu hak etmedim efenim nolacak ayağıma o tarafa değil bu tarafa atıyorsam hı nolmuş niye hevesimi kırıyorsunuz :D :D

    Sonra da horon grubu kurulduydu ondan da atıldım.Hayatım ne ızdıraplarla doluydu ve benim annem dansöz olmamdan hiç korkmamış olsa gerekti çünkü beceremeyeceğimi bilirdi muhtemelen :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak işte sen zaten yapamıyormuşsun umarım içnde kalmamıştır ben bugün bir asena olabilirdim ama annem önümü tıkamış

      Sil
  8. Evet ben de hep keman çalmak istedim küçükken ama önce ders ikazıyla imkan verilmedi..içimde kaldı :(

    YanıtlaSil
  9. Düşüneyim bakayım... hımmmm...
    şimdi aklıma gelmiyor. :) :)

    YanıtlaSil
  10. benim şuanda yaşamım o kadar farklı ki keşke şu olsaydı dediğim herşeye şuanda sahip olduğumu düşünüyorum. geçmişe bakmayı ve geçmişte ki 'keşke' leri sevmiyorum. küçükken eşimle ilgili hayaller kurardım şöyle bi eşim şöyle bir evim olsaydı deyip dururken hayallerimdeki eşe eve hayalimdeki yaşantıya sahip olduğumdan mıdır içimde kalan birşey yok düşüncesi oluştu bi an senin yazını okurken. Bunu niye yazdığım biliyormusun benim gibi keşke si olmayan birsinin bile senin şuan keşke li yazını okurken adeta sen mişsin gibi hissettirebilmene bayıldım. Anlatımın ithafın o kadar güzel ki seni okurken ben havası - sen havasını okadar güzel katıyorsun ki seni okumanın tadı da tam burada başlıyor. İyi ki keşfetmişim seni ay lav yu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel. senin adına çok sevindim. Allah nazarlardan korusun.
      veee;
      bu şahane yorum için ne desem bilemdim. kanatlanıp uçsam mı :))

      Sil
  11. Bende babama "Bana gelirken Mario oyunu alsana" demiştim, babam da Hugo almıştı. Bana verdiği hayal kırıklığını hala hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
  12. :))) ilkokula 7 yaşımda başladım, aynı yıl halk dansları okuluna gittim ama sadece 1 yıl, sonrasında piyano okuluna gittim :)) çocukken içimde kalan bir şey varmıydı doğrusu pek hatırlamıyorum, ama her şeye burnunu sokan her şeyden yapmak isteyen bir çocuktum, eminim her şeyi de yapmışımdır, dolayısıyla içimde bir şey kalmamıştır sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin adına utlu oldum.gerçektne.
      umarım hep iöinde kalmışlıklardan uzak olursun

      Sil
    2. teşekkür ederim canım dualar karşılıklı, melekler de senin için aynı duayı yapıyordur inşeALLAH da kabul olur :)

      Sil
  13. Tekvandoya gitmeyi istemistim babam göndermemişti sonra liseye geçiceğim yıllarda bi gittim o da sınavlarin oldugu dönem hocaya felan haber vermeden birakmistim sonra liseye gectim hocanin yanina gidiyim bi dedim ya simdi kadin tekvandocu sağı solu belli olmaz diye bi daha oralara uğramadım çünkü 1 sene kadar bi süreyle habersiz bi şekilde bıraktım. Devam etmeyi istiyodum ama yüzüm de yoktu uzun lafın kısası içimde kaldı hala unutmadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa bak tekvando benimde içimde kaldı. erkekleşirim diye yollamadılar ona da :DD

      Sil
    2. Haha senınkılerın de her seye bır cevabı var :D

      Sil
  14. Var olmaz mı ne kadar çok istemiştim gazeteci olmayı , sözel bölüme geçmeyi ... Ama ailem sağolsun hangi hocanız çocuğunu sözele yazdırıyor hepsinin çocuğu sayısal bölümde dedi ve hayatımı resmen değiştirdiler !!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte bu içinde kalmışlıktan öte biliyor musun? çok faşistçe bir şey :(

      Sil
  15. Cok ilginçtir ben cocukken cok yaramazdım ve her istedigimi aklıma eseni yapıyordum icimde pek fazla bir sey kalmamış tek kalamış lakin tabi ufak tefek vardı çocukken kabarık prenses elbisem olsun istedim sonra denize gidip yüzme ogrenmek ki hala bu hayalim askıda çünkü bizde mutaasıp bir aileydik ve kıt kanaat geciniyorduk ilginç dediğim yer şu konu şimdi aklıma eseni yapamıyor oluşum

    YanıtlaSil
  16. :"))) Ben de istiyodum folklor ekibine katılmayı olmadı lisede bandoya girmek istedim annem okula gelip öğretmenle konuştu benim kızımı almayacaksın bando ekibine diye :") Lise mezuniyetime bile yollamadı :") Senin annenin dansöz yorumu kadar ilginç bir yorumda bulunarak hem de :") Sınıf arkadaşlarımla dans edermişim diye yollamamış hem de ben hem de Esra ben yani :") Son temsilcisi annen değil kız kardaşım :") Benimki de o bayrağı tüm heybetiyle taşıyor :") :D :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim annem ile senin anneni müzeye kaldıralım :DD
      balo çok üzücü işte. ona göndermliydi ben bile gittim :D

      Sil
  17. Harika bir başlık bulmuşsun yine; annen tam benlik bir bayanmış tebrik ve selamlarımla;))Ben biraz düşüneyim bu mimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıs kıs gülüyorum:) :) :)

      Sil
    2. Bu arada benim mimim de hazır , bir bak bakalım , beğenecek misin:D

      Sil
  18. Akulu arabaaaaa.Komsunun cocugu binerken nasil baktigmizi hala hatirlarim. O cocugun kapinin onunden gecisi ve bizim ona mehteran takimi geciyormuscasina bakisimiz. Cok aci degil mi nabrut. Bi gun bir yerde karsima cikarsa sigmiycagimi bilsem de binicem . Sıkıysa kaldirsinlar:) filizz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay benimde akülü araba hayalim vardı evet :( vallahi çok acı. bende çocuğuma alıp binicem :DD

      Sil
  19. Çok güzel bir yazı eline sağlık valla yorumlarda on numara:) içimde kalan çok benim:( gitar çalmayı istedim ama babam başörtülü kız gitar çalar mı dedi tabi annemden arka planda hunharca destekledi..köpeğimin olmasını çok istedim ama tek engel bendim onları bir eve hapsetmek istemedim küçükken böyle düşünürdüm:p ölen bir kusumdan sonra böyle olmuştu kac gun Ağlamıştim mezarını bile yapmıştım. . Birde cocukken yapipta şimdi yapamadiklarimiz var tabi onları yazsak destan olur..mesela fiskiye altında gülerek ıslanmak:DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o dediğin kısım yani şimdi yapamadıklarımızın bazısı ağlatır bile :D hiç girmeylim :D

      Sil
  20. Bu arada bu blog gerçekte çok iyi :) manevî olarak kötüyüm ama bura terapi gibi geliyor:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yorum da bana çok iyi geldi sağolasın

      Sil

Bazen biraz gecikir ama mutlaka cevap yazarım.
Sevgiler...

Blogger tarafından desteklenmektedir.