Evleneceklere Tavsiyeler

Düğünüme dokunma hashtag'leri arasından sesleniyorum. Haha!

Evleneceklerin alması gerekenler ve almaması gerekenleri yavaş yavaş yazıyorum ama genel olarak evleneceklere tavsiyeler babında bir kaç husustan bahsetmek istiyorum. Çünkü bu süreç biraz deneme yanılma yöntemiyle ileriliyor, en azından benim çevremde bu konuda beni yönlendirebilecek çok kişi olmadığı için epey zorlandım.

Öncelikle gelinlik seçimine girmek istiyorum;

Diktirmeye hiç girmeyin. Benim için gelinliğin çok özel bir anlamı olmadığı için sorun yok ama özellikle gelinliğe anlam yükleyen biriyseniz gözünüzle gördüğünüz bir şey alın. Terzi asla sizin istediğiniz, hayalinizdeki şeyi dikmeyecektir çünkü.

Abimin düğününde, o zamanlar tesettür abiye de olmadığı için çok iyi bir terziye elimde fotoğraflarla gittim. Kendi gelinliğim bile helene yakınken abimin düğününde kabarık bir şey seçeceğimi düşünemezsiniz değil mi? Ama terzi hanım bana kabarık bir abiye dikti. Benim ona gösterdiğim altı helen gelen tüllü gayet sade bir modelken 3 numara tarlatan giymek zorunda kaldığım bir model oldu. Bundan 7 yıl önce de bana 1500 liraya mal oldu. Ha, terzi çok mahir bir kadındı, işçilik süperdi ama hayalimdeki elbise o muydu, hayır!

Nabrut'un eli :)

Bu yüzden de bir daha gözümün görmediği şeyi almamaya karar vermiştim ki gelinliğimi de hazır aldım. Artık hazır çalışan gelinlikçilerde de tesettür gelinlik modelleri bulunuyor. Ayrıca tesettür giyim sektörü geliştiği için açık modelleri de çok orijinal bir şekilde kapatıyorlar. O konuda bir tereddütünüz olmasın.Lakin mesela straplez bir gelinlik denediniz, bunu tesettüre uygun hale getirebileceklerini söylediler, işte bu durumda şunu unutmayın, göğüs dekoltesi, omuzların açıklığı, o anki görüntünüz sizi büyülemiş olabilir, kapanınca da beni aynı şekilde etkileyecek mi diye düşünün.


Gelinlikle ilgili bir diğer tavsiyem gelin ayakkabısı olarak saten beyaz ayakkabılardan uzak durun. Biliyorum, bunları boncukladılar, dantellediler, bazıları çok şık ama bir daha giyemeyeceksiniz. Ve gerçekten gözükmüyor, kimse dikkat etmiyor ve sonra elinizde yıllarca kutuda yaşayıp nereye koyacağınızı bilemeyeceğiniz bir ayakkabı olarak kalıyor. Sonradan da giyebileceğiniz stiletto tarzı zarif bir ayakkabı alın. Sonradan iyi ki diyeceğinize kefilim. Ben gelin ayakkabısı olarak seçtiğim modeli şurada paylaşmıştım.

Ev alışverişi için tavsiye edebileceğim diğer hususlar ise;

  • Oturma odası grubu için sırt mekanizmalı modelleri tavsiye edebilirim. Televizyon izlerken genişletip çift kişi yatabileceğiniz bir pozisyon alıyor ki çok konforlu oluyor. Ben arkada kalan boşluğa ortada gözükmesin diye TV battaniyelerini falan da kaldırıyorum ki çok kullanışlı oluyor.
  • Perdeler konusunda kendi eviniz değilse yine çok özenmemenizi tavsiye ederim. Kendi evinize geçtiğinizde ya da başka bir yere taşındığınızda muhtemelen perdeler uymayacak ve verdiğiniz paraya pişman olacaksınız. Ama perde konusunda tek istisnam var; yatak odasına blackout perde yaptırın. Güneşi tamamen kesen, odayı kapkaranlık yapan bu perdeler yatak odasını karanlık sevenler ve yatak odasının mahremiyetine önem verenler için mükemmel bir seçim olur.
  • Özenip de ay nasıl ciciymiş de deyip de çok fazla tabak, çanak ve bilhassa kahve fincanı takımı almayın, istemediğiniz kadar çok hediye olarak gelecektir zaten. 
  • Borcam alın. Haha! Artık hediye olarak borcam getirmiyorlar. 
  • Bir evin olmazsa olmazı zigon! Haha. Eve misafir geldiği zaman ilk aradığınız şey zigon olacak. Ben şurada size zigon maceramı yazmıştım, hala 5 bin liraya değecek bir şey aradığım için almadım. Valla! Neyse ki pandemiden dolayı misafir gelmiyor.
Ve eksiklerle evlenin. Ciddi söylüyorum. En eğlencelisi evlendikten sonra şu eksik bu eksik diye eşinizle beraber alışverişe çıkmak. Nişanlıyken illa bi' stres oluyor, nişanlınızla kocanız kadar yakın iletişimde de olamıyorsunuz. Bu yüzden eksiklerle evlenin, etrafınızdakiler eksikleri varmış deyip üzülsünler, nazar kırma babından...

Aklıma ilk gelenler bunlar. Sormak istediğiniz ya da evli olanların eklemek istedikleri olursa yazın lütfen, şahane olur.



Yorum Gönderme

18 Yorumlar

  1. 5 yıllık evli ve çocuklu (özellikle süpürge çocuk olduktan sonra önemli)
    Bana kalırsa en önemlisi tozu çok iyi çeken bir süpürge her eve şart
    Kesinlikle çok iyi bir tava takımı.evlendikten sonra sayayım 7 adet tava eskittim.simdi yeniden 3 tane daha aldım ama yine alicam çünkü yine denk gelmedi iyisini alamadım
    Çok iyi keskinliği yıllarca gitmeyecek bıçaklar alın.mesela solingen marka tavsiye ederim
    Orta sehpa bence gereksiz özelikle çocuktan sonra 😆
    Bunlar geldi aklıma

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Süpürge için bi hangisi yazısı yazacağım inşallah. Katılıyorum zira...
      Tava olayı da biraz pişirme tercihleri ile alakalı sanırım ben de çok fazla fırın kullanıyorum :)
      Orta sehpam adına üzüldüm biraz haha :D
      Çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için

      Sil
  2. Hahahahha çok katılıyorum ya hepsi budur dediğim tespitler olmuş. Gerçekten herşeyi çok buyutuyoruz. Fazlaca abartıyoruz. Evlilik özel güzel amenna ama biz hayatı çok ciddiye alıyoruz maddeye tapiyoruz maneviyatı oteliyoruz. yazınızı zevkle okudum. Emeğe teşekkürler 💕 sevgiler

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Aynı düşündüğümüze çok sevindim ^^
      Çok haklısın. Allah nefsimizin kölesi etmesin
      Teşekkür ediyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  3. Şuan evlilik fikri çok uzakta olsada yazıyı zevkle okudum ve tavsiyelerin aklımın bir köşesinde kalacak.Bu tarz mevzuları sorabileceğim çevremde pek bir insan yok ve eğer evlilik yoluna girersem tavsiyelerini büyük bir zevkle uygulamayı düşünüyorum
    Sevgiler❤

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İşine yarayacak olmasına çok sevindim. Bunlar haricinde de o yola girersen Instagramdan her şeyi sorabilirsin, elimden geldiğince yardımcı olurum

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim söyledikleriniz için
      İyi ki varsınız❤

      Sil
  4. Evlenirken gelip tekrar okuyacağım bir yazı. Geçen zigon yazını görüp acaba aldı mı demiştim ama hala almadın demek :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İşine yarayacak olmasına sevindim ^^
      Evet henüz beğenemedim :D

      Sil
  5. Nabrut biraz da evliliğin manevi unsurlarından yazılar bekliyoruz: )

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Manevi unsur derken biraz daha açar mısın?

      Sil
    2. Yani sey iki insan aynı evde iletişim nasıl oluyor. Daha önce hiç erkek görmemiş kızlar olduğumuz için ben biraz korkuyorum:)

      Sil

  6. Kesinlikle yazdığın her şeye katılmakla beraber naçizane benim de bazı önerilerim olacak;
    • Evdeki eşyaların sade ve az olması ( size yetecek kadar yani)temizlik açısından size oldukça zaman kazandırır. Temizlik yapmak zor geliyorsa oyuntulu girintili şeyler almaktansa sade şeyler her zaman hayat kurtarır :)))
    • Beyaz koltuk almayın aldırtmayın. :)) Yine üsteki maddeyle bağlantılı ama bu sefer aman bişe mi döküldü. Aman kot pantalonun rengi bulaşmasın gibi sıkıntılar yaşamak istemiyosanız almayın.Güzelim beyaz koltuğa örtü örtmek zorunda kalırsınız. Kaldık:))
    • Evleneceğiniz kişinin maddi durumunu zorlamamak. Emin olun ki sevdiğiniz insan zaten elinden geleni yapacaktır ama sizin onu bu yönde zorlamanız ilişkinize ciddi zararlar verir. O yüzden biraz daha karşı tarafa anlayışlı davranın. (koltuk alırken mesela 10 bin tllik bir koltuğu çok sevdiniz ama 5 binlik koltukta hoş gözüktü gözünüze eğer bütçeniz yetmiyorsa diretmenin bi manası yok ikisinin de işlevi aynı:) )
    • Gelelim gelinlik mevzusuna, eğer tesettürlüyseniz lütfen başınızı arkadan bağlamayın 2 saatlik bir eğlence için evlilik gibi ciddi ve hassas bir yola bu günahla girmeye inanın değmez.
    *Kimsenin tesettüre laf söylemek bana düşmez elbette ama gerçekten bu ara sürekli gördüğüm ve beni üzen bir durum olduğu için yazmak istedim. Lütfen kimse darılmasın.
    Aklıma şimdilik bunlar geldi. Yeni evli çiftleri Allah bir yastıkta kocatsın. Fazla detaya takılmasınlar bu güzel anlarını doyasıya yaşasınlar. Nişanlı kardeşlerim sizlerde inşallah tez vakitte hayırlısıyla yuvanızı kurarsınız. Bekar canlarım Rabbim hayırlısını,hayırlı zamanda karşınıza çıkarsın.

    Bu arada bi' şeyi merak ediyorum Nabrutçum, Mehmet Beyden uzun zamandır bir haber alamadık. Hayatındaki gelişmeleri merak ediyoruz.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel tavsiyeler vermişsin. Çok teşekkür ediyorum hem kendi adıma hem de bu yola girenler adına...
      Tüm alışveriş süresince bunun temizliği zor olur, bu toz tutar gibi şeyleri kıstas aldım :DDD
      Arkadan bağlama olayına katılıyorum Rabbim nefsimizin oyuncağı yapmasın bizi....
      Mehmet bey bana tekrar bir mail atmadı, belki evlenmiştir kim bilir :)

      Sil
  7. Nabrut. Yavaş yavaş çeyizim için eşyalar almak istiyorum.İlk etapta neler alınmalı bununla ilgili bir yazı yazar mısın?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendim önceden neredeyse hiçbir şey almadım, aslında tavsiyem altın alıp kenara koymak ve sonrasında onu çeyiz için sermaye yapman olacaktır. Ama biraz zor diyorsan tamam önceden alınbilecekler neler olabilir bunu tecrübelerime göre yazacağım. ^^

      Sil
  8. Annem hediyelik gelir boşver diyerek ne borcam ne de bardak çanak vari şeyleri alma boşver dedi. Ben de hak verdim. Ve her şeyi minimum düzeyde tuttum. Ancak evleneli iki yıl oldu aldığım şeylerin üstüne hiçbir ekleme olmadı :D Günümüz hediyelik anlayışı değişmiş! Hahaha. Kendini neye ayarlarsan tam tersi gelip buluyor. Ama yine şunu da anladım hediyelik gelmese de ihtiyaç yokmuş. Her şeyi toparlamak gereksizlik neye ihtiyacın olduğunu eve tamamen hakimiyet kurduğunda anlıyorsun.Temel ihtiyaçlar alınıp gerisi zamana bırakılmalı.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Borcam gelmiyor o kesin de haha :D çanak çömlek yerine ne gelir ki Ne getirdiler peki çok merak ettim :D
      Çok haklısın. Kesinlikle nefsini dizginleyip zamanını beklersen nokta atışı içe sine şeyler almak mümkün oluyor

      Sil