-Bilimsel Olarak- Neden Uykumuz Kaçar?

Neden tüm rahatsız edici, üzücü ya da sinir kat sayınızı arttıran mevzular, hep geceleri yatağımıza başımızı koyduğumuzda aklımıza üşüşüyor?
Yatıyorsun ve sağdan sola dönerken, ters düşen kumbaradan dökülen paralar gibi asırlık mevzular bile insan beyninden fırt fırt çıkıveriyor.

Gecenin bir köründe, seni hafızamın bu kadar derunundan çıkaran şey nedir, benim peşimi bırak ve uyumama izin ver deseniz de, tasallutlarından vazgeçmiyorlar.


Höh diyorsunuz, yataktan kalkıp oturuyorsunuz ama işe yaramıyor tabii. Bir hışım daha yatıyor, yorgan pike -artık üzerinize ne örttüyseniz - toparlayıp bacağınızın arasında alıyor ve sağ, sol dönmeye kırk yıllık can sıkıcı olaylar üzerine düşünüp kendi kendinize sinirlenmeye ve sinirlendiğiniz kişileri ilk gördüğünüzde onlara sayıp dökeceğiniz sözleri kafanızda şekillendirmeye devam ediyorsunuz.

Siz sinirlenip, aklınızda şekillenen şeyleri yapma isteği ile doldukça adrenaliniz yükseliyor, uykunuz bilinmez kara deliklere doğru kaçıyor. Peşinden koş ki bulasın!
Sonra, en sonunda, hani uyumanız gereken zamandan epey epey sonra, yorgun düşen bedeniniz beyninize galip geliyor da artık uykunun emin ellerine teslim oluyorsunuz. Ruhunuz teyeran ediyor…


Ve en beteri ne biliyor musunuz?
Sabah kalktığınız da içinizdeki aziz ortaya çıkıyor. Gece uykunuzu kaçırıp sizi sinirlendiren her şey daha affedilebilir hale geliyor, kafanızda tasarladığınız tüm konuşmaları ise rafa kaldırıyorsunuz. Hani beyninizin bir başka gece tekrar düşünüp sinirlenmek üzere ayrılan kısmına koyuyorsunuz.

Büyükler boşuna dememiş zaten “sabah ola hayır ola…”

Not: Başlıktaki sorunun cevabını bende bilmiyorum ama bilim adamları farelere eziyet edip atom gibi bilinmeyen zırvalıklarla -bana göre zırvalık- uğraşacağına daha bilinir, gündelik sıkıntılarımız üzerine kafa yorsalardı, belki bugün size bu satırları Mars'taki villamdan yazıyor olabilirdim. -Bi' ihtimal yani- Hem Mars'ta mükemmel kadın-erkek diye bir şey var olabilir.-Bi' ihtimal yani-

-Bilimsel Olarak- Neden Uykumuz Kaçar? -Bilimsel Olarak- Neden Uykumuz Kaçar? Reviewed by Nabrut Fıdıllıoğlu on 09:00:00 Rating: 5

16 yorum :

  1. Çok Haklısınız, ben de geceleri hep düşünür ve sinirlenirim, keşke bilim adamları bir çözüm bulsalar. Uyku hapı olmasın, başka bir şey olsun. Zararlı sonuçta.
    Sadece bu konuya değil, birçok şey var, bilim adamlarının uğraşması gereken ama işte :)
    Mesela bir ürün olsun, yüzümüze Sürer sürmez hemen cildimiz iyileşsin, sivilce izi, siyah nokta, karışıklar, ne varsa şipşak:)
    Bir şey olsun, onu kullanınca hemen zayıflayalım ,
    Başka bir şey daha olsun, kullanınca bütün kırgınlıklarımız, üzüntülerimiz, kızgınlığımız şipşak geçsin. Sakinleşelim, dikkatim çabuk dağılır benim dikkatimi hemen toplayım ama hiç böyle şeyler için çalışmıyorlar bilim adamları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin şu yorumunu okurken bile sakinleştim dediğin şeylere çözüm bulunma ihtimali bile pek güzel^^

      Sil
  2. Tüm bunların nedeni hormonlar nabrut.. yanlış değilsem akşamları en çok salgılandıkları anlarmış... bilindiği gibi de insanı baya bi etkiliyor bu hormonlar, duygusal olarak vs. sonra diyeceksin ki peki gece uyuyup uyandıktan sonra ne oluyor da rahatlıyoruz, yine aynı, o zaman da ona göre bir hormon salgılanıyor şimdi isimlerini tam olarak veremeyeceğim ancak, merak edenler biraz araştırırsa bu ve buna benzer bir şey olduğunu göreceklerdir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç duymamıştım bir araştıracağım gerçi sebebi değil çözümü lazım bana :DD

      Sil
  3. Ayrıca yatmadan önce bilgisayar, telefon vb. elektronik gibi mavi ışık kaynakları uykuyu kaçırıyorlar vesselam.. uykuya en kesin çözüm ise spor yapmak gibime geliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben sene içinde zaten çok tempolu olduğum için sıkıntım yok da böyle ramazan da dolayı evde oturmak yorulmamak bozulan uyku düzeni uykusuzluk getiriyor

      Sil
  4. Ayy bana cok cok cok cok nadir ugrayan bir durum bu . cogu insanin gicik oldugu bir ozellige sahibim yastiga 5 kala uyurum yeterki yastiga dogru hafif bir meyilim olsun .. Kizlar toplantisinde geceleri genellikle yataktan jzak dururum yoksa bunye otomatik olarak moda geciyor. Hatta bir keresinde enerji icecegi icirmislerdi ama nahile etki etmedi bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımın içi bende sen yaşlarda iken daha yatağa başımı koymadan yolda uyuyordum hatta aynı sen gibi gecelerin oyun bozanıyfım ama yaşlanmak zor mesele yani :D

      Sil
  5. Olaya tıpbi açıdan yaklaşacağım müsadenle canim benim. Tüm rahatsizliklar gece cikar ya ortaya ateslisi iltaplisı falan bence dusunmekte bir hastalik bu yuzden gece dinlenik hale gelen vücut dusunme hastaligina kapiliyor. Ha diyceksin ki neden dusunmek hastalik. Dusunen insanlara bak daha yasli, saclarda beyazlar, az gulmeleri falan. Bir de dusunmeyenlere bak Ağustos böcügü gibi vur patlasin cal oynasın ne dert yok hastalik yok neden? Dusunmuyorla da ondan. Sevgiler :* mrl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru ve yerinde bir neden olmuş elini derin kessen sabah namaza kalkınca acır mesela ama çözüm nedir arkadaşım :( onu bulsun bu adamcağızlar :D

      Sil
  6. O sorunun cevabını bileydik iyiydi :)

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten çok iyi anlatmışsın yazında.Ben abdest alınca uykum geliyor.Ya da yüzümü yıkayınca falan.Uykumu açması gerekirken daha da bastırıyor uyku.Bide uyku ,uyku, uyku diye sayıklıyorum bir bakıyorum uyumuşum, ama sayıklamayla uyumam genelde nadir oluyor.Bir de konuşuyorum beynimle ''Uykum var.Uyumam gerek.Uyu bakalım .'' diye.Denemelisin bence sende.Sondaki notuna da gülmekten kırıldım.Sahi senin yorumların genelde komik,eğlenceli ve mantıklı oluyor :D Blogunu keşfettiğimden beri ismine de gülüyorum.Çok tatlı komik bir isim.Bayıldım resmen yazılarına da bloguna da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemde öyle diyor uyumalısın de uyursun :DD
      Çok teşekkür ederim mutlu oldum yazdıklarına. Her zaman yorumlarını ve fikirlerini beklerim.

      Sil
    2. Ne demek :D Her zaman .

      Sil

Bazen biraz gecikir ama mutlaka cevap yazarım.
Sevgiler...

Blogger tarafından desteklenmektedir.